We spoelen terug naar 10 maart, een week na de release van de Nintendo Switch. Toen lieten we jullie weten dat er voor de Switch minder games werden verkocht dan de Wii U tijdens zijn launch week. Uiteraard is de eerste week niet echt representatief voor het succes van een console. Sinds 11 juni zijn de cijfers heel wat anders.
Media Create heeft vandaag haar wekelijkse analyse van de Japanse markt uitgebracht. Sinds 11 juni heeft de Nintendo Switch een Attach Rate van 1,60. Dit betekent het aantal games verkocht per verkochte console. Dus elke Switch eigenaar heeft zogezegd 1,60 games gekocht.
In tegenstelling tot de Wii U zijn de rollen nu omgekeerd. De Wii U verkocht dan wel meer games in de eerste week, op hetzelfde moment 3 maanden later, werden voor de Wii U slechts 1,45 games gekocht. De Switch heeft deze voorsprong gehaald door de verkooop van Mario Kart 8 Deluxe, wat maar liefst 505 270 keer over de toonbank ging. The Legend of Zelda: Breath of the Wild volgt met 494 526 eenheden. Hou hierbij in het achterhoofd dat Zelda populairder is in het westen, dan in Japan zelf.
Dit is natuurlijk al erg positief voor de console. Nintendo en de fans kunnen alleen maar hopen voor een verder stijgend cijfer.
Bron: DualShockers