Nieuw concept in platform games gelanceerd met Semblance

0

De Zuid-Afrikaanse ontwikkelaar Naymakop heeft de eerste trailers vrijgegeven over hun nieuwste platform game Semblance. Het introduceert een volledig nieuw concept waarbij de gameplay bestaat uit het vervormen van zowel jezelf als de omgeving.

In de game moet je proberen puzzels op te lossen op twee verschillende manier, nl. door zowel de omgeving als jezelf te veranderen van vorm. Zo kun je bv. een kuil in een platform maken door enkele keren hard te springen of een plafond naar boven brengen door er met je hoofd tegen te botsen.

Wanneer dit niet leidt tot een oplossing, bestaat er de mogelijkheid om jezelf een andere vorm aan te nemen. Als er bv. een nauwe gang is waar je doorheen moet kruipen, kun je jezelf plat maken als een pannenkoek door bv. tegen een hard plafond te stuiteren. Voor meerdere voorbeelden kun je de filmpjes bekijken.

In totaal zijn er drie verschillende werelden te ontdekken en de puzzels komen aan bod in niet-lineaire volgorde waardoor je nooit vast komt te zitten in een level. Later dit jaar zou het spel verschijnen voor de PC en Switch. De trailers zien er alvast veelbelovend uit en we zullen jullie daarom zeker op de hoogte houden over de laatste nieuwtjes van deze game.

Bron: Eurogamer

Share.

About Author

Mijn naam is Linda. Gamen heeft me in de ban gekregen toen ik zo’n 12 jaar oud was met de eerste PC games zoals Age of Empires, Croc, Tomb Raider, Call of Duty… Hierna volgde de GameBoy met Pokémon, PS2 met Champions of Norath, Time Splitters, Prince of Persia, maar ook 3D platform games zoals Ratchet & Clank, Sly Racoon, enz... kunnen me smaken ! Ik probeer een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld te geven van de games die ik review en hecht veel belang aan een originele verhaallijn, realistische beelden en coole nieuwigheden.

Leave A Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.