South Park: The Fractured But Whole – From Dusk Till Casa Bonita DLC Review

0

Het is alweer een tijdje geleden dat we met South Park: The Fractured But Whole aan de slag konden. Het nieuwe deel in de serie voelde vertrouwd aan, maar werd wel in een nieuw en fris jasje gestoken. Dezelfde vertrouwde humor en personages, maar nieuwe krachten en een dynamischer vechtsysteem. De nieuwe DLC, From Dusk Till Casa Bonita, voegt daar een nieuwe class, nieuw personage en een nieuwe verhaallijn aan toe.

The New Kid saves the day… again!

In de nieuwe DLC krijgt de New Kid, jij dus, telefoon van Mysterion. De nieuwe held van South Park moet zo snel mogelijk de DLC-bus nemen, want de zus van Mysterion, Karen McCormick, is ‘ontvoerd’ door vampieren en wordt vastgehouden in Casa Bonita, een restaurant met heel wat Mexicaanse invloeden. Als ware held spring je uiteraard meteen op de bus om iedereen alweer te redden.

Zonder al te veel prijs te geven van het verhaal is het de bedoeling dat je eerst wat opdrachten vervult vooraleer je Karen daadwerkelijk kan bevrijden van de ‘Vamp Kids’. De ene opdracht mag dan al wat absurder zijn dan de andere, maar je vervelen ga je eigenlijk nooit. Echt moeilijk is dat ook niet, want de DLC is eerder aan de korte kant. Na enkele uurtjes spelen ben je er dan ook al klaar mee en dat is toch wel jammer voor content die niet zo heel goedkoop is.

De korte duur zou je dan ook weer niet mogen tegenhouden, want die extra uurtjes die je terug kan keren naar South Park zijn wel de moeite waard. Het tempo in de game zit alweer goed, de gevechten zijn boeiend en gevarieerd genoeg om je bezig te houden, en vooral de humor zal je alweer met een glimlach achter je televisiescherm kluisteren.

Henrietta, the Goth

Het nieuwe personage is Henrietta, the Goth. De duistere meid is geobsedeerd door het satanisme en in de game kan je haar gebruiken als support character. Ze kan je personages beschermen en healen en haar ultimate power brengt schade toe aan alle tegenstanders terwijl het al jouw personages heelt. Bovendien past het personage perfect in het verhaal en werkt ze met haar droge humor ook nog eens danig op de lachspieren.

The New Kid krijgt naast zijn gamma superkrachten die hij in The Fractured But Whole vergaarde ook nog eens een nieuwe kracht, namelijk die van de Netherborn. Met occulte krachten kan je schade berokkenen maar ook jezelf en andere sterker maken. Ook deze kracht past in het duistere sfeertje van de DLC en is fijn genoeg om even uit te proberen.

Climax

De korte maar leuke rit mondt uiteindelijk uit in een hilarisch gevecht met een erg verrassende eindbaas. Toch heb je na het gevecht een gevoel dat je iets mist, waardoor die gedroomde climax nooit helemaal tot haar recht komt. Toch stelt de nieuwe DLC niet teleur en is het zeker de moeite waard om even terug te keren naar South Park. Al is het maar om die geniale oneliners van Eric Cartman nog eens te horen.

81% De DLC is de terugkeer waard

• Verhaal 85 %
  • Herspeelbaarheid/Fun 60 %